Forum o wszystkim co najlepsze. Strona Główna o wszystkim co najlepsze.
Telefony,sprzet,konsole,gry,filmy,muza itp
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lepsza sztuczna inteligencja, mądrzejsze boty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum o wszystkim co najlepsze. Strona Główna -> Xbox 360
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomi
Administrator



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:08, 12 Maj 2007    Temat postu: Lepsza sztuczna inteligencja, mądrzejsze boty

Lepsza sztuczna inteligencja, mądrzejsze boty
Przygotuj się na nową generację gier z przełomową sztuczną inteligencją, możliwą dzięki mocy konsoli Xbox 360™.

Czym dokładnie jest sztuczna inteligencja? Programista opisze ją jako: „programową implementację złożonych procedur decyzyjnych”. Ale większości ludzi wystarcza świadomość, że dzięki niej postacie w grach Xbox 360 zachowują się jak żywe.

Innymi słowy, boty zmądrzały.

Dzięki wyrafinowanej sztucznej inteligencji, postaci sterowane przez komputer (bohaterowie niezależni, czyli skrótowo BN) zachowują się w sposób realistyczny:

Przeciwnicy padają, robią uniki i kryją się przed twoimi atakami.
Działają razem, w grupach, aby pokrzyżować twoje plany.
Sterowane przez konsolę boty naśladują ludzkie zachowanie i mają własne plany.
Sceny rzadko się powtarzają w taki sam sposób.

--------------------------------------------------------------------------------

"Widzisz całą scenę i masz dość mocy obliczeniowej do uruchomienia 500 postaci, którymi kieruje konsola... Takich wrażeń z gier
nie da się porównać z niczym, co było wcześniej."




--------------------------------------------------------------------------------

Wrogowie są zuchwalsi, a sojusznicy bardziej pomocni. Możesz teraz koordynować swoje działania ze sterowanymi przez komputer sprzymierzeńcami, grać i dowodzić grupami BN-ów, jakby to byli twoi towarzysze. Brzmi to fantastycznie, ale to dopiero przedsmak.





Zmierz się z groźnymi, inteligentnymi przeciwnikami w Gears of War™


Potęga myśli

Sztuczna inteligencja nie jest nowością w grach. Według Chrisa Satchella, dyrektora pionu tworzenia gier w firmie Microsoft, badania nad sztuczną inteligencją prowadzi się już od wielu lat. Od czasów gry Pac-Man programiści opracowali sprytne metody, dzięki którym przeciwnicy na ekranie "myślą" samodzielnie.

Zachowania te dawniej opierały się na prostych zaprogramowanych wzorach, według których postępowali przeciwnicy, zmieniając zachowanie w momencie odkrycia obecności gracza.

Niemal 20 lat później programiści nadal używają tych samych sztuczek. Dlaczego? Wraz ze zwiększeniem realizmu grafiki, konsole rozwinęły się tak, aby zaspokoić rosnące wymagania w zakresie wrażeń wizualnych.

Jednocześnie BN w dużej mierze pozostają takimi samymi upośledzonymi botami, gdyż o sztucznej inteligencji często myśli się w ostatniej kolejności.





Atrakcyjniejsi i groźniejsi przeciwnicy

Satchell podkreśla, "Jak wiecie, przetwarzanie danych w naszym procesorze opiera się na trzech symetrycznych rdzeniach. Większość ludzi uruchamia aplikacje tak, że działają tylko na jednym rdzeniu — tak to z reguły było dotychczas.

Mieliśmy świadomość, że reguły te zmieniamy i utrudniamy życie programistom. Ale chcieliśmy, aby mogli jak najłatwiej przenosić duże części kodu i uruchamiać je na innym rdzeniu. Było to możliwe dzięki zastosowaniu identycznych, symetrycznych rdzeni.

Jeśli chcesz na przykład przenieść sztuczną inteligencję na drugi rdzeń, możesz przeznaczyć znacznie więcej cykli na coś znacznie ciekawszego."

Zamiast obciążać główny procesor wieloma zadaniami, możesz zlecić ich wykonanie dodatkowym rdzeniom. Ponieważ nie są one obarczone obliczeniami oświetlenia, renderowania lub statystykami gracza, mogą analizować aktualną sytuację BN-ów i umożliwiać inteligentną reakcję tych postaci.

W grupie raźniej

Nawet najlepsza grafika nie znaczy wiele bez odpowiedniego sterowania. Nad ożywieniem świata gry pracuje cały zespół utalentowanych programistów, grafików, projektantów poziomów, scenarzystów i muzyków.

Współczesne gry zabierają cię do świata, w którym możesz znaleźć się pośród wielu innych postaci. Ponieważ sytuacje takie są ograniczone możliwościami sprzętowymi, nie wyglądają zbyt realistyczne w porównaniu z rzeczywistością.

Jednak dzięki dużej mocy obliczeniowej konsoli Xbox 360, twórcy gier mogą ożywiać całe światy.





Kto nie z nami, ten przeciw nam.

Satchell przedstawił sugestywną wizję tego, czego gracze mogą spodziewać się po konsoli Xbox 360. "Można na przykład stworzyć kilka prostych zasad dla BN-ów. Niby nic nadzwyczajnego, ale gdy stworzysz grupę 10 takich postaci, ich interakcja może być bardzo ciekawa.

Następnie bierzesz ich setkę, potem 500. Efekty są naprawdę niesamowite. Wystarczy połączyć naprawdę proste reguły sztucznej inteligencji – zachowanie podczas ucieczki, uniki, strach – programujesz te emocje i uruchamiasz je u 30 postaci niezależnych, a otrzymujesz zachowania jednego typu. Jednak przy 500 postaciach otrzymujesz film. Widzisz całą scenę i masz dość mocy obliczeniowej do uruchomienia 500 BN-ów, wyrenderowania ich i tworzenia ich kolizji. W rezultacie doświadczasz rzeczy nigdy wcześniej niewidzianej w grach."

To co dawaniej wyglądało na spokojną ulicę, niemal natychmiast zmienia się w pole walki. Sekwencje skryptowe, chociaż są przydatne w wielu sytuacjach, po prostu nie radzą sobie w takich sytuacjach. Tak wielka skala chaotycznych zdarzeń jest obsługiwana przez sztuczną inteligencję na poczekaniu.

Spojrzenie w przyszłość

Wyrafinowaną sztuczną inteligencję, której zastosowanie umożliwia konsola Xbox 360, można w pełni docenić jedynie w akcji. Przejrzyj dostępne tytuły na Xboxa 360 oraz rozbudowaną sekcję wspaniałych zdjęć z gier oraz zwiastunów, aby dowiedzieć się, co czeka cię w przyszłości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum o wszystkim co najlepsze. Strona Główna -> Xbox 360 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin