Forum o wszystkim co najlepsze. Strona Główna o wszystkim co najlepsze.
Telefony,sprzet,konsole,gry,filmy,muza itp
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[SOFT] JAK zrobic swoj COLDBOOT, full modyfikacja opening_p

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum o wszystkim co najlepsze. Strona Główna -> PSP przenośne Playstation.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomi
Administrator



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:24, 13 Maj 2007    Temat postu: [SOFT] JAK zrobic swoj COLDBOOT, full modyfikacja opening_p

CUSTOM COLDBOOT full modyfikacja opening_plugin.rco

Na poczatek sciagamy ta paczke:http://www.sendspace.com/file/5r9p0o
Znajdziemy w niej:
1.RCOTOOL by Z33 <----narzedzie ktorym bedziemy sie poslugiwac,program bez GUI obsluga z dosa ;]
2.Pliki do podmiany
-grafika <--pliki uzyte przy coldboocie psp-team
-objectfiles <--weavy powyciagane z plikow .rco ktorze mozemy sobie wrzucic do coldboota
-soundboot <-- dzwiek uzyty w coldboocie psp-team
3.PSP-TEAM coldboot (jedynie jako przyklad, nie narzekac ze brzydki )



Do zrobienia ponizszych rzeczy mozesz uzyc plikow z paczki, badz wyciagnac je wlasnorecznie z pliku .rco i przerobic np. w photoshopie UWAGA program rozpoznaje jedynie pliki z fw. 2.50 2.60. W folderze rcotool znajdziecie plik opening_plugin.rco z fw.2.60.Praktycznie mozecie wypakowac kazdy plik .rco, a co sie z tym wiaze? mozecie podmienic wszystko na co macie ochote(w granicach rozsadku oczywiscie). Tutaj ograniczymy sie jedynie do coldboota.

Opisze wam glownie obsluge programu rcotool(w paczce jest manual, ale dla znajacych angielski), w kwesti grafiki ogranicze sie do najwazniejszych informacji:
1. po edycji jakiegokolwiek pliku graficznego wyciagnietego z .rco, ! przed zapisaem zmieniamy jego tryb na "kolor indeksowany", paleta "selektywna" i wpisujemy 256 kolorow ! . Pliki zapisujemy z takimi nazwami i rozszerzeniami z jakimi nam sie wypakowaly, dla plikow w coldboocie jest to .bmp,
dla weava w coldboocie .tga...etc
2.W paczce w folderze pliki do podmiany/grafika mozemy zauwazyc, ze dla plikow graficznych musimy miec osobno zapisany kanal alpha.Oto najszybsza i najprostsza metoda na uzyskanie go w przypadku photoshopa:
Klikamy na gornym pasku Obrazek-->Dopasuj-->Usun kolor
nastepnie Obrazek-->Dopasuj-->Auto-poziomy
Zapisujemy nasz plik alpha



Tutorial bedzie oparty na zamieszczonych w paczce plikach

Z folderu RCOTOOL by Z33 kopiujemy folder rcotool na dysk c:
Wchodzimy w Start-->programy-->akcesoria-->wiersz polecen
wpisujemy- c:
nastepnie- cd rcotool
Teraz jesli chcemy wypakowac opening_plugin.rco i zobaczyc co w nim siedzi
wpisujemy rcotool -A opening_plugin.rco
w folderze rcotool wypakowane pliki i w tym plik graficzne ktore mozesz edytowac ;] Mozesz tak wypakowac kazdy .rco
Jesli wypakowales .rco to przenies te pliki w jakis folder zeby nie przeszkadzaly w dalszej pracy;]
Kopiujemy wszystkie pliki z paczki z folderu pliki do podmiany\grafika do folderu rcotool i zaczynamy podmieniac ;]

tex_logo:

Wpisujemy rcotool -r opening_plugin.rco tex_logo i klepiemy enter
powinnismy ujrzec cos takiego:

jesli tak jest to wszystko idzie dobrze ;]

tex_glow_A:

Wpisujemy rcotool -r opening_plugin.rco tex_glow_A i enter

Jedna z ciekawszych rzeczy jakia mozna zrobic, jest wlozenie modelu weava z xmb w coldboota;) W paczce w folderze: pliki do podmiany\objectfiles wypakowalem specjalnie dla was narazie wszystkie dostepne na "rynku" objekty ;] dwa modele zrobione
przez Z33 (agelwave oraz donuts) plus standardowy wave z xmb i coldboota. Wybierzcie sobie ktorys i skopiujcie plik .gmo do folderu rcotool.
W coldboocie psp-team jest uzyty objekt "zangel"
Podmiana weava:
wpisujemy: rcotool -r opening_plugin.rco mdl_00 i enter
W przypadku uzycia pliku z folderu "donut model" otrzymamy taki efekt:


Lecz na tym sie oczywiscie nie konczy jesli bawiles sie w robienie wlasnych weavow, to przygotuj wlasna grafike w taki sam sposob jak przy weavach i wrzuc ja do folderu rcotool.Jesli skopiowales wczesniej wszystkie pliki graficzne z paczki, to powinienes miec w folderze rcotool plik
niebieska.tga, ktorego uzyjemy dla przykladu:
wpisujemy rcotool -w opening_plugin.rco mdl_00 niebieska.tga i enter
Powinnismy miec zmieniona texture w weavie.

I ostatnia rzecz jaka tutaj opisze...wrzucanie wlasnego soundboota.
Kopiujemy z folderu \Pliki do podmiany\Soundboot plik snd_opening.vag do folderu rcotool
wpisujemy rcotool - r opening_plugin.rco snd_opening i enter
Nastepna rzecza ktora nam pozostaje to radosc z wlasnego projektu


DZIALAJACY EMU PSX ZE ZMIENIONYM COLDBOOTEM

PRIMO:
SCIAGAMY
for 3.10 [link widoczny dla zalogowanych]
for 3.03 [link widoczny dla zalogowanych]
Plik wrzucamy do flash0/vsh/nodule i zgadzamy sie na podmiane(nie zapomnijcie zrobic kopii zapasowej)

SECUNDO:
wchodzimy do flash0:/vsh/resource/ i kopiujemy stad gdzies plik opening_plugin.rco(oryginalny, bez zmienionego coldboota)
nastepnie zmieniamy jego nazwe na 0pening_plugin.rco (to jest ZERO a nie duze O) i wrzucamy spowrotem do vsh/resource

Po tej prostej operacji mozemy sobie juz wrzucac wlasne, zmodyfikowane pliki opening_plugin.rco
i cieszyc sie grami z PSX ;D

Z trzech gier ktore wrzucilem 2 sie uruchomily, 3 prawdopodobnie zwalona


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum o wszystkim co najlepsze. Strona Główna -> PSP przenośne Playstation. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin